The Role of Dystopia in Contemporary Audiovisual Serial Production
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.1721-4777/10616Keywords:
serie TV, The Handmaid’s Tale, fondamentalismo politico-religioso, Childless DystopiaAbstract
Dystopian narratives are the core of contemporary storytelling, as they draw on imaginaries that captures fears and anxieties widely spread in the social perception. This work is focused on audiovisual serial production, which has witnessed a recent proliferation of dystopian tales. These narratives take several different conformations throughout the serial format. The first aim of this paper was to understand how dystopian traits have developed within the contemporary American production, considered its articulation in broadcast television, basic cable, premium cable and OTT. Among the dystopian narratives, we considered those that constitute original stories and those that are adapted from literature, comic or film. Finally, the television series The Handmaid's Tale (Hulu, 2017-) was analyzed as a case study, focusing on two important themes at the core of the dystopian narrative: political-religious fundamentalism and childless dystopia.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Marta Rocchi
Salvo dove altrimenti specificato, i diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.
Metadati
Tutti i metadati dei materiali pubblicati sono rilasciati in pubblico dominio e possono essere utilizzati da ognuno per qualsiasi scopo. Questi includono i riferimenti bibliografici.
I metadati – riferimenti bibliografici inclusi – possono essere riutilizzati in qualsiasi formato senza ulteriori autorizzazioni, incluso per scopo di lucro. Chiediamo cortesemente agli utenti di includere un collegamento ai metadati originali.